Dotykové obrazovky jsou v autech nebezpečné, říká Evropská bezpečnostní agentura
2 března, 2024 ArticleJak se auta vyvíjela, získávala nové funkce, od automatického řízení až po úplné odstranění paliva z rovnice. Jednou z novinek je použití dotykových obrazovek na palubní desce. Nyní Evropský program hodnocení nových automobilů prohlásil, že dotykové obrazovky v autech představují pro řidiče značné nebezpečí. Doporučili také návrat k fyzickým tlačítkům pro určité základní ovládací prvky.
Oznámení přichází jako reakce na rostoucí prevalenci velkých dotykových obrazovek na palubní desce v moderních vozidlech. Vezměte si například ekonomické Volvo EX30. V dohledu nejsou žádná tlačítka kromě těch pár tlačítek na samotném volantu. Podle Euro NCAP je to centrum pro rozptýlení.
Euro NCAP je odpovědné za provádění nárazových a bezpečnostních testů nových vozů v Evropě. Zjišťuje, zda vůz prošel bezpečnostními kontrolami, a doporučuje řešení pro ty, které ne.
Podle KTLA trvá Euro NCAP na tom, že specifické funkce, jako jsou směrová světla, výstražná světla a další, musí být ovládány fyzickými tlačítky, nikoli dotykovými obrazovkami, aby vozidlo získalo 5hvězdičkové hodnocení nárazu.
Prohlášení se soustředí na potenciální rušivé vlivy a bezpečnostní rizika, která představují rozhraní dotykové obrazovky. Zejména uvádí kritické situace, kdy je potřeba rychle jednat. Tesla byla mezi jinými společnostmi v čele nahrazování tradičních fyzických ovládacích prvků rozhraními dotykové obrazovky.
Problém v celém oboru
Matthew Avery, ředitel strategického rozvoje Euro NCAP, zdůraznil celoodvětvový problém nadměrného používání dotykové obrazovky.
„Nadužívání dotykových obrazovek je problém v celém odvětví. Téměř každý výrobce vozidel přesouvá klíčové ovládací prvky na centrální dotykové obrazovky, čímž nutí řidiče, aby nespouštěli oči z vozovky, a zvyšuje riziko nehod, které budou rozptylovat pozornost,“ řekl Matthew Avery.
I když Euro NCAP postrádá regulační orgán, jeho vliv na hodnocení bezpečnosti by mohl přimět výrobce automobilů, aby přehodnotili svou závislost na ovládání pomocí dotykové obrazovky. Jejich přísný návrh pokrývá všechna technologická rozhraní ve vozidle. Očekává se, že shoda se může stát faktorem pro dosažení příznivého hodnocení bezpečnosti.
„Nové testy Euro NCAP, které mají být provedeny v roce 2026, podpoří výrobce, aby používali samostatné fyzické ovládací prvky pro základní funkce intuitivním způsobem, což omezí čas strávený mimo vozovku, a tím podpoří bezpečnější řízení,“ řekl Avery.
Ve Spojených státech se kampaně zaměřené na rozptýlené řízení obvykle zaměřují na používání mobilních telefonů. Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) podobnou změnu nenavrhly.
V důsledku toho státy jako Michigan zakázaly používání ručního telefonu za volantem. IIHS také navrhla, že silniční kamery a telematika budou nástrojem k penalizaci roztržitých řidičů.
Větší obavy však panují o bezpečnost chodců a nárůst nepozornosti při řízení. Měli bychom očekávat, že dojde k posunu směrem ke kontrole používání dotykové obrazovky ve vozidlech. určitě se v blízké budoucnosti stane tématem diskuzí.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Nejnovější příspěvky
- Zajímá vás umělá inteligence? Tato fakta o AI vás zajisté pobaví
- Novinky v eloxování hliníku
- 3 klíčové důvody, proč vaše firma potřebuje rychlý internet
- Proč vsadit na vývoj mobilní aplikace na míru?
- Optimalizace spalovacích procesů pomocí měřicích přístrojů
- Jak byste měli správně dávkovat kratom?
- Jak získávat nové klienty
- Kancelářské balíčky pro operační systémy macOS i Windows
- Objevte svět knih s CBDB.cz
- MMA oblečení a OKTAGON hra? Máme i OKTAGON merch